kata2 aluan

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Selasa, 15 Oktober 2013

Azam 2013 harap dicapai ! Jyeahh~



BERNIQAB ...

You're in shock ?! . Takpayah . Memang btol pon . Pelik kan ? . Bile aku yang tak seberapa alim nie . Nak pakai niqab@purdah . Masa mula-mula tu , aku terpikir jugak . "Knape aku nak pakai niqab ek ?" . Aku nie jenis yang suka nak ikut orang lain . Tak kesah . Samada trend diorang . Atau pon apa_apa yang menarik minat aku untuk tiru diorang . Tapi . Azam aku kali nie . Dia datang dengan sendiri . Macam hidayah tau . Dia mungkin mahu aku berubah . Dia maha Adil dan maha Menguasai . Dia boleh mengubah orang tu ikut kehendak Dia . Aku tahu . Diri aku tidak sempurna . Kalau nak berniqab , tapi tak cukup solat . Buat apa kan ?! . Tak guna pun . Lagi pun , nak pakai niqab nie perlukan satu perkara penting . Kekuatan . Kekuatan tu penting bila nak pakai niqab . Sebab ?! . Bila kita pakai niqab . Mungkin orang lain akan . Dan ada yang judge kita . Wahai manusia , kita siapa untuk mengkritik ? . Bukan hebat pun kalau kita mengkritik orang laen . Bukan pahala bertambah pun . Dosa yang sebakul tengah menunggu . Bila aku rasa berniqab tu , sesuai ngan aku . Dan memang aku yakin nak berniqab , aku bagi tahu parents . Tak lupe jugak family aku yang laen . Diorang tak kesah . Diorang lagi galakkan aku . Cuma diorang cakap , kalau nak berniqab , kene istiqamah . Berterusan . Hahahah~ . Nampak senang . Susah sebenarnya . Lebih susah daripada yang disangka . Nak buatnya senang . Tapi nak buatnya secara berterusan ?! . Susah ~ . Tapi , insya-Allah . Dengan kudrat yang ada pada diri aku nie , aku akan cuba sedaya upaya . Berjihad kerana Allah itu lebih baik . Kan ? . Kan ? . Heheheh . Mungkin lepas nie , aku dah jadi Niqabis . Insya-Allah ~ Saya Sayang Allah !!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan